بسته حمایتی جدید یک وزارت خانه برای معیشت کارکنان
به گزارش سرویس اجتماعی خبر ناب به نقل از خبرآنلاین - مهدی پندار، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم روز یکشنبه درباره پیگیری معیشت کارکنان در وزارت علوم اظهار داشت: در نظام آموزش عالی، سه رکن اصلی یعنی دانشجویان، اساتید و کارکنان، نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی متخصص بر عهده دارند. در این میان، توجه به وضعیت معیشتی کارکنان، همانند اساتید، از اولویت های مهم وزارت علوم است. بر همین اساس، مطالبات این قشر زحمتکش همواره مورد توجه بوده و با جدیت در حال پیگیری است.
ایرنا در خبری نوشت: وی در خصوص مهم ترین مطالبات کارکنان در سال های اخیر گفت: در سال های اخیر، دو مطالبه اصلی کارکنان شامل «افزایش فوق العاده ویژه» و «اجرای آیین نامه جدید کارکنان» بوده است. هر دو موضوع به صورت جدی در دستور کار وزارت قرار گرفته و اقدامات متعددی در این زمینه انجام شده است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در توضیح افزایش فوق العاده ویژه کارکنان نیز توضیح داد: افزایش فوق العاده ویژه از مطالبات قدیمی کارکنان است که با پیگیری های مستمر وزارت علوم، در انتهای سال ۱۴۰۳ در شورای حقوق و دستمزد مطرح شد. با این حال، به دلیل برخی ملاحظات و استدلال های ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، این موضوع از دستور کار شورا خارج شد. با وجود این، وزارت علوم این مطالبه را همچنان به عنوان یک اولویت مهم دنبال می کند و مستندات اقدامات انجام شده در این زمینه موجود است.
وی ادامه داد: برای ایجاد وحدت رویه در تفسیر و اجرای مقررات، و همچنین ارتقای عدالت، رضایت شغلی و ایجاد امید در میان کارکنان، بازنگری آیین نامه استخدامی در دستور کار قرار گرفت. این فرآیند طی هشت ماه و با حدود شش هزار نفرساعت کار کارشناسی انجام شد و در نهایت، با دستور وزیر علوم، این آیین نامه با زمان اجرای اول مهر ۱۴۰۴ به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شد. پس از ابلاغ، سازمان اداری و استخدامی کشور اجرای آن را منوط به اخذ مجوز شورای حقوق و دستمزد اعلام کرد، اما وزارت علوم با استناد به قوانین موجود، بر عدم نیاز به اخذ این مجوز تأکید کرد و در همین راستا از دانشگاه ها خواسته شد اجرای آیین نامه را در دستور کار قرار دهند.
دکتر پندار درباره تصمیمات اتخاذ شده در حوزه افزایش حقوق و بهبود معیشت کارکنان گفت: با وجود چالش های مطرح شده، در مصوبه اخیر هیئت امنا،، تصمیم مهمی برای حمایت از معیشت کارکنان اتخاذ شد. بر اساس این مصوبه، علاوه بر پرداختی های موجود، ماهانه مبلغ پنج میلیون تومان برای تمامی کارکنان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در نظر گرفته شده که به صورت مستمر پرداخت خواهد شد.
وی گفت: با توجه به میانگین ۲۵ میلیون تومانی احکام کارکنان، این مبلغ معادل حدود ۲۰ درصد افزایش دریافتی آنان خواهد بود که گامی مهم در بهبود وضعیت معیشتی کارکنان به شمار می رود.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بیان کرد: همزمان با این اقدامات، موضوع افزایش حقوق و اجرای کامل آیین نامه جدید کارکنان طی نامه ای با امضای وزیر علوم در ابتدای سال ۱۴۰۵ برای طرح در شورای حقوق و دستمزد ارسال شده و در حال حاضر نیز پیگیری های لازم در این زمینه ادامه دارد.
وی تاکید کرد: در مجموع، مطالبات کارکنان وزارت علوم به عنوان یک موضوع مهم و اولویت دار، همواره در دستور کار وزیر و مجموعه مدیریتی وزارتخانه قرار داشته و تمامی تلاش ها برای تحقق این مطالبات ادامه دارد.
این خبر توسط سایت خبرآنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع : خبرآنلاین
دانشمندان هشدار دادند؛ احتمال وقوع یکی از قوی ترین ال نینوهای یک قرن اخیر
تکذیب آتش سوزی شناور حامل خودرو در آبهای قشم
تکذیب خبر ممنوعیت ورود خودروها به تهران از روز جمعه
واکنش پلیس راهور به ادعای انسداد کامل ورودی های تهران در مراسم تشییع
رئیس کل دادگستری تهران: صدور حکم ضبط اموالی به ارزش بیش از 200 هزار میلیارد تومان در پرونده مؤسسه (مولی الموحدین)
بسته شدن کامل تمامی ورودی های تهران از این تاریخ
امروز ؛ یکطرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال
اخراج دانشجوی دانشگاه مطرح تهران به علت اهانت به پرچم
هشدار درمورد مصرف خودسرانه داروهای لاغری و تجویز آنها در اماکن غیرپزشکی
حکم اخراج دانشجوی امیرکبیر صادر شد - ماجرا چیست؟
وجود یک میلیون مصرف کننده تفننی مواد مخدر در کشور - 9 درصد مصرف کنندگان مواد را زنان تشکیل می دهند - تغییر الگوی مصرف به سمت یک ماده مخدر خاص
حمله گرگ به مرد 60 ساله
