هو کردن تماشاگران و تکرار رسوایی خیخون این بار درمورد ایران  -  بیلد: حالا همه از (جنون کانزاس سیتی) حرف می زنند
سرویس ورزشی - تیم ملی اتریش برای اولین بار از سال ۱۹۸۲ از مرحله گروهی جام جهانی به دور بعد صعود کرد و موجبات حذف ایران از این تورنمنت را فراهم آورد.

به گزارش سرویس ورزشی خبر ناب به نقل از همشهری - ساسا کالایدزیچ، مهاجم ۲۸ ساله اتریش، پس از به ثمر رساندن گل تساوی ۳ بر ۳، به قهرمان تیمش تبدیل شد و هم تیمی هایش او را در آغوش گرفتند. او در دقیقه ۹۰ وارد بازی شده و درست قبل از سوت پایان تیمش را به دور بعد برد.

نگرانی از «رسوایی کانزاس سیتی»
پیش از آغاز مسابقه این نگرانی وجود داشت که ۴۴ سال بعد از «رسوایی خیخون»، این بار شاهد «رسوایی کانزاس سیتی» باشیم.
ماجرا به جام جهانی ۱۹۸۲ برمی گردد؛ جایی که آلمان و اتریش یکی از جنجالی ترین مسابقات تاریخ جام جهانی را رقم زدند. پس از گل زودهنگام هورست هروبش، دو تیم عملاً بازی را متوقف کردند و تا پایان مسابقه فقط توپ را بین خودشان رد و بدل کردند، زیرا نتیجه یک بر صفر باعث صعود هر دو تیم می شد.

قربانی آن اتفاق، همین الجزایر بود. نماینده آفریقا تنها یک گل برای صعود به مرحله بعد کم آورد و حذف شد. این بار هم این احتمال وجود داشت که تاریخ تکرار شود، اما این بار الجزایر در نقش تیمی قرار بگیرد که از یک نتیجه توافقی سود می برد.(این اتفاق تقریبا رخ داد).

البته از نظر ظاهری مسابقه کاملاً برخلاف این نگرانی ها پیش رفت. دو تیم از همان ابتدا با رویکردی هجومی و برای پیروزی به میدان آمدندو نتیجه نهایی ۳-۳ بود اگرچه به سختی می شود باور کرد تیمی که در دقیقه ۹۰+۴ ۳-۲ از حریفش پیش افتاده، در ثانیه آخر چنین گل ساده ای دریافت کند و هر دو تیم دست در دست هم به دور بعد بروند.

بیلد نوشته: در دقایقی از نیمه دوم و زمانی که نتیجه ۲ بر ۲ بود، هر دو تیم با احتیاط بیشتری بازی کردند و ریسک کمتری پذیرفتند. اما در ادامه، پایان مسابقه به یکی از جنون آمیزترین دقایق این جام جهانی تبدیل شد؛ جایی که دو گل دیرهنگام ورق را چند بار برگرداند. این روزنامه آلمانی نوشته: به جای آنچه از آن با عنوان «رسوایی کانزاس سیتی» یاد می شد، حالا همه از «جنون کانزاس سیتی» حرف می زنند.

البته در ایران نظرهای متفاوتی هم وجود دارد. محمدحسین میثاقی مجری برنامه شبکه سه، تاکید کرد: گل ۳-۳ را نمی فهمم. یک نیم ساعت مسخره را دیدیم. نمی توانم بگویم اینها تبانی کردند اما بعد گل دقیقه ۹۴ را ببینید خیلی عجیب است. ۲۰ دقیقه به هم پاس دادند، یک گل ۳-۲ و بعد گل ۳-۳. می توانم بگویم بازی مسخره ای بود.

در اتریش درباره دقایقی که میثاقی از آن حرف می زند نوشتند: هیچ کدام از تیم ها نمی خواهند ریسک بزرگی بکنند. قابل درک است. هر دو طرف از این تساوی ۲-۲ سود می برند.

در عین حال ساسا کالاجیچ، ستاره اتربش و جوکر رانگنیک (سرمربی اتریش) که در دقیقه ۹۰ وارد میدان شده بود در باره گل مهمش گفت: «همه ما بعد از نتیجه ۲-۳ شوکه شده بودیم. نمی دانم بعدش چه اتفاقی افتاد. بعد از گل ۵۰۰ سیلی خوردم، این فراموش نشدنی است.» خود رانگنیک هم که اندکی از نقش خونسرد خود فاصله گرفته بود پایان بازی و صعود اتریش را با کلمه هالیوودی توصیف کرد. او گفت: «شاید بیشتر مردم انتظار تساوی ۰-۰ را داشتند. من قبلاً هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. معمولاً با نتیجه ۲-۳ کار تمام می شود. در حال حاضر، ما خوشحالیم و از اینکه به این مرحله رسیدیم، احساس راحتی می کنیم. بازی بسیار سختی بود. نکته مهم این است که ما صعود کردیم.»

در گزارش زنده بازی در سایت روزنامه کوریر اتریش آمده: صدای هو کردن و تمسخر بارها و بارها از سکوهای ورزشگاه کانزاس سیتی به گوش می رسد. برخی از تماشاگران دوست دارند هیجان و فرصت های گلزنی بیشتری ببینند. اما در صورت تساوی، همه برنده بودند و این اتفاق رخ داد. چیزی مثل یک پیام عدم تجاوز . شاید هم کانزاس سیتی واقعاً خواهرخوانده ی خیخون بود!

منبع: ورزش سه

این خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.

منبع : همشهری آنلاین

اخبار گوناگون در خبر ناب