احتمال ایجاد خط ارتباطی مستقیم بین ارتش اسرائیل و ارتش لبنان!
به گزارش سرویس بین الملل خبر ناب به نقل از همشهری - روزنامه لبنانی الدیار، معاریو ادعا کرد که در جریان مذاکرات رسمی ماه های اخیر میان افسران صهیونیست و لبنانی در واشینگتن، سازوکار هماهنگی جدیدی تدوین شده است که ممکن است به یک «خط داغ نظامی» (Hotline) تبدیل شود.
این روزنامه اشاره کرد که اگر توافقات طبق برنامه ریزی پیش برود، ارتش رژیم صهیونیستی تخلیه برخی مناطق در جنوب لبنان و تحویل آن ها به ارتش لبنان را آغاز خواهد کرد. به ادعای معاریو این روند همزمان با تخلیه مواضع حزب الله در جنوب رود لیتانی، بر اساس نقشه های ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی، صورت خواهد گرفت.
این روزنامه صهیونیستی در عین حال خاطرنشان کرد که این تجربه همچنان «شکننده» باقی می ماند؛ زیرا تل آویو تردید دارد که نیروهای حزب الله ممکن است در میان آوارگانِ در حال بازگشت، پنهان شوند. همچنین موضع ایران، وضعیت را پیچیده تر کرده است؛ چرا که تهران از طریق واسطه ها در سوئیس، خواستار ایجاد سازوکاری مستقل برای نظارت بر اجرای این تفاهمات شده است.
لبنان و رژیم صهیونیستی روز جمعه پس از پنج دور مذاکره و چهار روز رایزنی در واشنگتن با میانجیگری آمریکا، چارچوبی برای توافق در آینده دست یافتند. این چارچوب با حضور «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا، «ندا حماده معوض» سفیر لبنان در آمریکا و «یخیل لیتر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن به امضا رسید.
بر اساس گزارش پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس، این توافق نامه، مسیر مذاکرات آتی میان دو طرف را ترسیم کرده و شامل اقدام های اجرایی اولیه است. این پایگاه به نقل از یک مقام اسرائیلی اظهار کرد که بر اساس این توافق، رژیم صهیونیستی تا زمان خلع سلاح حزب الله، حضور خود را در منطقه امنیتی موسوم به «خط زرد» حفظ خواهد کرد.
منبع: ایرنااین خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع : همشهری آنلاین
