واکنش قاطع تهران به رویابافی موشکی آمریکا و اطفال خلیج فارس
به گزارش سرویس بین الملل خبر ناب به نقل از همشهری - هنوز جوهر تفاهم نامه اسلام آباد خشک نشده بود که روبیو، وزیر خارجه این کشور، با کشورهای عضو شورای خلیج فارس، بیانیه ای خصمانه علیه ایران صادر کردند و برگنجاندن موضوع موشکی و پهپادی و متحدان منطقه ای ایران، آزادی بی قید و شرط کشتیرانی در تنگه هرمز و مشروط ساختن تجارت با ایران تاکید کردند.
سپاه در اولین واکنش قاطعانه بر ضرورت پیروی کشتیرانی ها از خطوط و مسیر تعیین شده توسط ایران تاکید کرد.
بنیامین سعیدی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس هم کنترل این آبراهه را «به طور کامل و محکم در دست نیروهای نظامی ایران» دانست.
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم گفت: «موشک ها مذاکره کنندگان مناسب تری هستند.»
خبرگزاری تاس روسیه هم یک منبع نامشخص در ایران گفت: موضع تهاجمی آمریکا گمانه زنی تقسیم کار در داخل دولت آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر تهران به منظور مذاکرات موازی درخصوص محور مقاومت را پیش آورده است.
علی اکبرولایتی، مشاور رهبر انقلاب هم به کشورهای حاشیه خلیج فارس یادآور شد ثبات امروز اعراب حاشیه خلیج فارس، مدیون مدیریت قرن واره ی ایران بر شاهرگ تنگه هرمز است. او به هشدار داد حاشیه نشینان و اطفال سیاسی منطقه گوش زد کرد که به بیانیه های سفارشی دلخوش نکنند و بدانند حیات ریزه خواری شان از این سفره است و حیات استراتژیک کوچک های حاشیه نشین وامدار سقف تحمل تهران خواهد بود.
سرانجام وزارت خارجه کشورمان هم ادعای تامین امنیت و ثبات منطقه توسط آمریکا را لفاظی دانست و با اشاره به رقابت تسلیحاتی ایجادشده توسط آمریکا در منطقه، صحبت از توانمندی های موشکی و پهپادی ایران را محکوم و تاکید کرد ایران کوچک ترین مماشاتی در امر دفاع از کیان ایران و توانمندی های موشکی و پهپادی نخواهد داشت.
این خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع : همشهری آنلاین
