سیگنال مثبت به بازار ارز؛ ذخایر بانک مرکزی 4.5 میلیارد دلار بیشتر شد - برنامه ریزی برای منابع ارزی آزادشده
به گزارش سرویس اقتصادی خبر ناب به نقل از همشهری - مهدی دارابی، مشاور ارزی بانک مرکزی، اعلام کرد ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و با گسترش تأمین ارز، مدیریت بازار ارز به شکل بهینه ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به سیاست های ارزی در دوره جنگ گفت: بانک مرکزی برای حفظ ذخایر ارزی و تأمین نیازهای ضروری کشور، اولویت تخصیص ارز را به واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه ضروری اختصاص داد.
دارابی افزود: در نتیجه این سیاست، تخصیص ارز به برخی بخش ها از جمله صنعت به طور موقت کاهش یافت، اما اکنون با بهبود شرایط، روند افزایش تأمین ارز برای بخش تولید و صنعت در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین از برنامه ریزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده در راستای تقویت بازار ارز و پشتیبانی از بخش های اقتصادی خبر داد.
این خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع : همشهری آنلاین
