انگلیس: اجرای توافق ایران-آمریکا ضروری است
به گزارش سرویس بین الملل خبر ناب به نقل از خبرآنلاین - «ایوت کوپر» وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بدون محکوم کردن تنش آفرینی های مکرر آمریکا در منطقه بر خلاف تفاهم نامه این کشور با ایران، ادعا کرد: حملات اخیر به بحرین، کویت و تنگه هرمز را محکوم می کنم. این حملات بی محابا، از جمله علیه کشتیرانی بین المللی جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و آزادی کشتیرانی را محدود کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: اجرای توافق (تفاهم نامه) میان ایران و آمریکا برای حفظ امنیت مردم و تداوم تردد کشتی ها ضروری است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای با اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد امروز یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵ تاکید کرد که این حملات وحشیانه نشان می دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
این خبر توسط سایت خبرآنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع : خبرآنلاین
