دوران چک سفید آمریکا برای اسرائیل رو به پایان است  -  نتانیاهو دیگر مهمان همیشگی کاخ سفید نیست
سرویس بین الملل - یک رسانه آمریکایی با اشاره به انتقادات شدید ونس از اسرائیل، مدعی شد که واشنگتن، دیگر تل آویو را از اصل اول آمریکا مستثنی نمی‌داند و این رژیم جایگاه خود را به‌عنوان متحد ویژه واشنگتن از دست داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبر ناب به نقل از همشهری - یک مشاور سیاسی رژیم صهیونیستی به پولیتیکو گفت که این رژیم «ساده لوحانه تصور می کرد» می تواند از سیاست «اول آمریکا» مستثنی باشد.

این مقام رژیم اشغالگر افزود: ما هرگز نمی توانستیم به مدت چهار سال از تمام سیاست های خارجی آمریکا مستثنی باشیم.

پولیتیکو همچنین مدعی شد که جی دی ونس معاون رئیس جمهوری آمریکا به نماد تغییر رویکرد واشنگتن در قبال تل آویو تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، ونس پیش تر به شدت از تل آویو انتقاد کرده و از این رژیم خواسته بود به خاطر داشته باشد که ایالات متحده «تنها متحد قدرتمند» آن است.

پولیتیکو در ادامه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سال ۲۰۲۵ پنج بار به واشنگتن سفر کرد. او در سال جاری تنها یک بار و در ماه فوریه به واشنگتن رفت و تاکنون هیچ تاریخی برای سفر دوباره وی به کاخ سفید در تقویم ثبت نشده است. همچنین تماس های تلفنی میان دو طرف نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است.

یکی از منابع آگاه نیز به پولیتیکو گفت: فکر نمی کنم هنوز به بدترین وضعیت ممکن رسیده باشیم؛ اتفاقات بیشتری در راه است.

به گزارش ایرنا، برخی کارشناسان، تنش ها بین واشنگتن و تل آویو را تاکتیکی و نه راهبردی ارزیابی می کنند و راهبردهای کلان حاکم بر این دو نظام سیاسی را یکی می دانند. باتوجه به روابط نزدیک ائتلاف راستگرای حاکم بر رژیم صهیونیستی با حزب جمهوری خواه آمریکا، این اختلافات می تواند جنگ زرگری و یک فریب رسانه ای تلقی شود.

منبع: ایرنا

این خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.

منبع : همشهری آنلاین

اخبار گوناگون در خبر ناب
آخرین اخبار سرویس بین الملل