واکنش اسرائیلی ها به توافق دولت لبنان: ضعف درونی و خطر غزه دوم
سرویس بین الملل - واکنش‌های منفی به توافق اعلامی لبنان تنها به حزب‌الله محدود نماند؛ چهره‌ها و رسانه‌های اسرائیلی نیز این چارچوب را امتیازی یک‌طرفه و زمینه‌ساز تداوم اشغال جنوب لبنان توصیف کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبر ناب به نقل از همشهری - حزب الله با توافق اعلامی از سوی دولت لبنان مخالفت کرد و آن را استعماری خواند؛ محمد رعد رئیس فراکسیون حزب الله گفت: «دولت لبنان با بیانیه واشنگتن زیر قیمومیت آمریکا رفت». نعیم قاسم؛ دبیر کل حزب الله هم، دست برداشتن از حاکمیت لبنان را اشتباه بزرگ و سقوط وحشتناک دانست و هشدار داد مقامات لبنان در حال مشروعیت بخشیدن به اشغالگری طی سال های آینده هستند.

با این حال فراتر از حزب الله؛ خود اسرائیلی ها هم قضاوت های جالبی درخصوص این توافق استعماری مطرح کردند؛ اول از همه روزنامه هاآرتص اسرائیل در مطلبی اعلام کرد «چارچوب توافق» جنوب لبنان را به غزه دوم تبدیل می کند؛ چرا که این توافق هیچ سقف زمانی برای خروج ارتش اسرائیل از منطقه را مشخص نکرده و می تواند حملات خود را ادامه دهد.

دنیل لوی، یک دیپلمات و مذاکره کننده سابق اسرائیلی هم در واکنش به چارچوب توافق اعلام شده آن را غیرقابل تصدیق و باور دانست و تاکید کرد لبنانی ها بیش ازحد احساس ضعف خود را درونی کرده و با رها کردن اندک قدرت چانه زنی که توافق ایران و آمریکا به آنها داده بود؛ عملا در مذاکرات هیچ اهرم فشاری نداشتند و ایران با شرایط بهتری برای لبنان مذاکره کرده بود.

این خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.

منبع : همشهری آنلاین

اخبار گوناگون در خبر ناب