فیتزپاتریک: ایران از جنگ آسیب دید اما یک برگ برنده راهبردی به دست آورد
سرویس بین الملل - فیتز پاتریک دیپلمات آمریکایی پیشین در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرده است: ایرانِ پس از جنگ، با توجه به اینکه بخش زیادی از زیرساخت‌هایش نابود شده، از نظر اقتصادی و نظامی نسبت به دوران پیش از جنگ ضعیف‌تر شده است. اما از این جهت قوی‌تر است که نشان داد می‌تواند در برابر حملات دو کشور به مراتب قدرتمندتر از خود مقاومت کند و دوام بیاورد

به گزارش سرویس بین الملل خبر ناب به نقل از خبرآنلاین - یک دیپلمات پیشین آمریکا در گفت وگو با خبرآنلاین تاکید کرده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بدون شک امیدوار است که ادامه اقدام نظامی در لبنان نه تنها مانع از توافق هسته ای شود، بلکه یادداشت تفاهم را نیز به کلی فرو بپاشد. اما او نمی تواند این کار را به تنهایی انجام دهد؛ او به کمک غیرمستقیم ایران نیاز خواهد داشت. به عبارت دیگر، اگرچه بند اول یادداشت تفاهم بر تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان تاکید می کند، اما رهبران ایران ممکن است به این نتیجه برسند که احیای اقتصاد خودشان بسیار مهم تر از آن است که اجازه دهند به خاطر تحولات یک کشور خارجی از دست برود.

او می گوید: ایرانِ پس از جنگ، با توجه به اینکه بخش زیادی از زیرساخت هایش نابود شده، از نظر اقتصادی و نظامی نسبت به دوران پیش از جنگ ضعیف تر شده است. اما از این جهت قوی تر است که نشان داد می تواند در برابر حملات دو کشور به مراتب قدرتمندتر از خود مقاومت کند و دوام بیاورد. همچنین ایران با اثبات اینکه می تواند تنگه هرمز را مسدود کند، اکنون سلاح بسیار کارآمد و برنده ای در دست دارد که پیش از جنگ، تنها یک مزیتِ بالقوه و تئوریک به شمار می رفت.

گفت وگو با فیتز پاتریک را در این لینک بخوانید.

این خبر توسط سایت خبرآنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار گوناگون در خبر ناب