یک چهارم قرارداد همه بازیکنان کسر شد!
به گزارش سرویس ورزشی خبر ناب به نقل از همشهری - سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار اطلاعیه ای از تصویب مصوبات جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خبر داد؛ بر این اساس، بیست وپنجمین دوره لیگ برتر به دلیل حمله دشمن به کشور و شرایط ناشی از آن نیمه تمام پایان می یابد و مسابقات فصل آینده با ۱۸ تیم برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام سازمان لیگ، با تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، رقابت های لیگ برتر فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در شرایط فعلی متوقف شده و جدول مسابقات نیز با وضعیت کنونی به رسمیت شناخته خواهد شد. با این حال نکته مهم در این اطلاعیه جایی است که حد دریافتی بازیکنان لیگ برتری را شرح می دهد.
فدراسیون فوتبال تصمیمات جدیدی را درباره وضعیت قراردادها و نقل وانتقالات بازیکنان به باشگاه ها ابلاغ کرده است. بر اساس این مصوبه و با استناد به مقررات نقل وانتقالات فیفا و آیین نامه نقل وانتقالات مصوب خرداد ۱۴۰۴ فدراسیون فوتبال، با توجه به شرایط جنگی کشور، وقوع فورس ماژور و نیمه تمام ماندن مسابقات لیگ، اصلاحیه ای موقت صرفاً برای فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعمال خواهد شد.
مطابق این اصلاحیه، باشگاه های لیگ برتر مجاز هستند حداکثر ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را به عنوان تعهدات قراردادی به بازیکنان پرداخت کنند و بنابراین یک چهارم دستمزد بازیکنان به آنها پرداخت نخواهد شد.
علاوه بر این، بازیکنانی که کمتر از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده اند، در صورت رعایت شرایط تعیین شده، حق فسخ قرارداد با دلیل موجه خواهند داشت. بر این اساس، بازیکن باید پس از ابلاغ این مصوبه، به صورت کتبی بدهی باشگاه را اعلام کرده و ۴۵ روز به باشگاه فرصت دهد تا مطالبات او را تا سقف ۷۵ درصد قرارداد پرداخت کند.
در مقابل، اگر بازیکنی بیش از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده باشد، فسخ یک جانبه قرارداد از سوی او بدون دلیل موجه تلقی خواهد شد و مسئولیت تمامی آثار و تبعات حقوقی ناشی از این اقدام بر عهده شخص فسخ کننده خواهد بود.
منبع: ورزش سهاین خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع : همشهری آنلاین
