جهش ترانزیتی در کریدور شمال-جنوب با قرارداد 27ساله ایران و قزاقستان
به گزارش سرویس اقتصادی خبر ناب به نقل از همشهری - این توافق، نخستین قرارداد ۱۰۰درصد خارجی برای ترمینال داری در بنادر ایران است که ۲سال اول آن به تکمیل زیرساخت ها و ۲۵سال بعدی به بهره برداری اختصاص دارد. قزاقستان با این سرمایه گذاری، ترمینال کالایی بندر شهید رجایی را تجهیز و آماده بهره برداری می کند.
این قرارداد راهبردی در حالی کلید می خورد که بیش از ۹۰درصد تجارت کشوراز مسیر دریا انجام می شود و بنادر شمالی و جنوبی ایران با ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۳۰۰میلیون تن کالا و تکیه بر توان ۱۴۳هزار دریانورد، به کارگاه های بزرگ سازندگی تبدیل شده اند. این مگاپروژه با تکیه بر شبکه ریلی و جاده ای کشور، علاوه بر توسعه ترانزیت منطقه ای، به ایجاد اشتغال و بهبود معیشت ساحل نشینان کمک شایانی خواهد کرد.
منبع: روزنامه همشهریاین خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع : همشهری آنلاین

