جهش ترانزیتی در کریدور شمال-جنوب با قرارداد 27ساله ایران و قزاقستان
سرویس اقتصادی - گام بلند ایران برای تبدیل شدن به هاب لجستیک منطقه با امضای یک توافق تاریخی برداشته ‌شد. قرارداد ۲۷ساله راه‌اندازی مرکز لجستیکی مشترک ایران و قزاقستان در بندر شهید رجایی، ظرفیت ترانزیت سالانه ۱.۵میلیون تن کالا را در کریدور شمال - جنوب فعال خواهد کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی خبر ناب به نقل از همشهری - این توافق، نخستین قرارداد ۱۰۰درصد خارجی برای ترمینال داری در بنادر ایران است که ۲سال اول آن به تکمیل زیرساخت ها و ۲۵سال بعدی به بهره برداری اختصاص دارد. قزاقستان با این سرمایه گذاری، ترمینال کالایی بندر شهید رجایی را تجهیز و آماده بهره برداری می کند.

این قرارداد راهبردی در حالی کلید می خورد که بیش از ۹۰درصد تجارت کشوراز مسیر دریا انجام می شود و بنادر شمالی و جنوبی ایران با ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۳۰۰میلیون تن کالا و تکیه بر توان ۱۴۳هزار دریانورد، به کارگاه های بزرگ سازندگی تبدیل شده اند. این مگاپروژه با تکیه بر شبکه ریلی و جاده ای کشور، علاوه بر توسعه ترانزیت منطقه ای، به ایجاد اشتغال و بهبود معیشت ساحل نشینان کمک شایانی خواهد کرد.

جهش ترانزیتی در کریدور شمال-جنوب با قرارداد 27ساله ایران و قزاقستان

منبع: روزنامه همشهری

این خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.

منبع : همشهری آنلاین

اخبار گوناگون در خبر ناب