مذاکره مصر و عمان در موردتنگه هرمز

مذاکره مصر و عمان در موردتنگه هرمز

۰۷ تیر ۱۴۰۵ - ۰۳:۲۰ زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس بین الملل - وزرای خارجه عمان و مصر درخصوص تحولات منطقه و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت وگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبر ناب به نقل از خبرآنلاین - بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و بدر عبدالعاطی، همتای مصری وی در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت وگو کردند.

به نوشته ایرنا دو طرف درباره تحولات منطقه ای، تلاش های دیپلماتیک برای پایان تنش و تثبیت آتش بس و فراهم کردن فضای مناسب برای از سرگیری گفت وگوها و ایجاد افق های گسترده تر برای تفاهمات سیاسی تبادل نظر کردند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۵ تیر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به برخی تلاش ها برای ایجاد مسیرهای موازی تردد کشتی ها از تنگه هرمز خارج از چارچوب اداره مشترک ایران و عمان تاکید کرد: «عبور ایمن در تنگه هرمز با ترتیبات مبهم، مسیرهای موازی یا تصمیم سازی خارج از ملاحظات ایران، به عنوان دولت ساحلی، تضمین نمی شود.»

وی تصریح کرد: «هر چارچوب معتبر باید بر هماهنگی با ایران و مفاد بند پنج یادداشت تفاهم اسلام آباد استوار باشد. در غیر این صورت، نتیجه، تعلیق مسیر تعیین شده موازی می شود.»

این خبر توسط سایت خبرآنلاین منتشر شده و خبر ناب صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار گوناگون در خبر ناب
آخرین اخبار سرویس بین الملل